helg v.48

Ingen nyhet för trogna läsare att jag (och Malin) lever loppar helgerna långa. Denna helg var inget undantag. Vi hade en riktig svennebanan helg, vilket var mysigt men också riktigt kul! Med risk att vara tråkig så tänkte jag berätta om den i ett och samma inlägg. Jag vet att det kan vara segt att läsa om folks dagar när de är uppradade likt ett faktablad. Men jag ska fatta mig kort så, here we go:
 Fredes så hängde jag och Malin i Linns ENORMA hus (eller palats, slott? Jag ska ta med kameran nästa besök om jag minns). Jag skojar inte när jag säger att endast deras kök var lika stort som HELA vår undervåning här i Clapham. Det var stort, påkostat, graciöst men likväl fanns det en mysig hemmakänsla och jag ville knappt åka därifrån när natten smög sig på. Jag och Malin köpte med oss smarriga Jamie Oliver köttbullar och Linn snodde godis från barnen som vi festade till det med.
 Lördagen så försov jag mig och kastade mig ur huset på 10 minuter. Vi skulle nämnligen till Croydon och IKEA. IKEA var lite som att komma hem. Linn, Jenny, Malin och jag sprang runt och pekade på förpackningarna som stod på svenska. Paffa över att se å,ä,ö. Svenska matmarknaden i varuhuset var bäst. Vi skrek tvärsöver butiken att "TITTA KALLES KAVIAR!", "ÅÅÅÅÅÅH, JULMUST!". Jag log hela vägen hem med mina två Kingsize marabou i påsen (som såklart redan är uppäten).
Jag och Jenny åkte hem och vände ungefär. Krängde på tajt klänning och slirade ut i höga klackar. Kvällen/natetn/morgonen på Club Funky Buddha kan beskrivas som en av de BÄSTA änsålänge här i London. Och det är inte pjåkigt må jag säga. ALLA utgångar i London har varit helt grymma, så detta var väl extra ordinärt. Jag hade så himla kul med Tove och resterande av gänget.
 Söndag började med att jag vaknade av att Malin ringe mig någongång vid 10. Jag dansade runt i London natten till 5.30 så var ganska sliten men släpade mig fram till duschen och mötte Malin utanför 20 minuter senare. Vi åkte till svenska kyrkan för att se på blonda svenska barn sjunga Santa Lucia. Det var högmässa och fullproppad kyrka. Alla var så fina, och alla var så svenska. Det var mysigt att höra prästen prata på svenska och dra parareller mellan bibeln och London. Festade med lite "jul-fika-mys" (HUR svenskt?) efteråt. Checkade den svenska butiken efetråt och fingrade på Sunes jul DVDn. Sist men inte minst for vi till Hyde park där det råder Winterwonderland marknad. Jenny höll oss sällskap. Vi åt Bratwurst, Creps och annat klassiskt på marknader. Jag och Jenny åkte också "Powertower", typ höjdskräcken och det var så förbaskat roligt. Jag skrattade så jag skrek. Borde nämna att dagen var helt fantastisk och bjöd på klarblå himmel, utsikten från toppen var gripande.

Sist men inte minst så måste jag skriva att jag kom hem och somnade (läs: däckade) med kläder, smink. taklampan på och med oborstade tänder klockan 7 söndag "kväll". Chocken som slog mig när jag vaknade 5 på morgonen nästa dag var påtaglig. Jag minns inte ens att jag tog av mig mina skor, sällan att jag la mig ner i sängen från kvällen innan. Snacka om att varit trött.


Powertower, vi åkte lite senare på eftermiddagen då solen höll på att gå ner bakom byggnaderna


Jenny och Malin

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Fullspäckad härlig helg förstår jag! Vilken härligt blå himmel med. En så´n har jag inte sett på länge. puss

2010-12-08 @ 17:00:28
Postat av: dad

You are a REAL Swede ha ha

2010-12-08 @ 17:55:11
Postat av: Eva- Britt Larsson



Så underbart du har det. Härligt att ni njuter av livet, det här kommer du tänka tillbaka på många gånger i ditt liv och förhoppningsvis har du fått vänner för livet. Jag blir allt lite sugen, det finns ju tanter som åker iväg som aupair, har jag hört. Men jag har ju nytt jobb att se fram emot istället och våren vid sjön. Ses! kram

2010-12-11 @ 17:13:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0