Big in Japan


GISELe magazine, Japan. Bilder google

Mitt uppe i vårrulle köpet på Sunday up market igår så knackar en liten japan mig på axeln (hon får typ stå på tå) och frågar mig något på engelska fast med extremt japansk accent. Jag tror hon svamlar om nån sekt eller politisk åsikt så jag skakar på huvudet och tittar fundersamt på Malin som står jämte. Japanen ger sig inte, och snart upptäcker jag pennan, blocket och tidningarna hon bär tät mot bröstet (tänk Ugly betty) och tittar dit hennes pekfinger pekar. Det pekar på en cool, hip Japan med markerade bågar och flashig kamera runt halsen. Den ena sekunden står jag och kollar ner i tidningen där det visas en massa bilder på snygga, coola människor i snygga kläder. Streeeetstyyyllleeee, säger Japanen och kollar uppskattande på min trenchcoat. 1+1 = mig poserandes på Brick lane mot Japansk fotograf. Avslutandes med några snabba frågor; Vad jag tänkte när jag klädde mig imorse? Jag svarade: Jag tänkte bekvämt, men samtidigt snyggt med klass. (i verkligheten: detta ligger nära och bra på golvet det får duga) Favorit sminkmärke? Jag svarade: Chanel. (i verkligheten: Inte det billigaste.. men inte heller fan för dyrt)  Favorit underkläder? Jag svarade: Hanky panky. (i verkligheten: jag vet inte.. öh, kan man svara PRIMARK?)

Jisses, hoppas Japanerna som läser GISELe magazine gillar min svenska VILA jacka och Skorette skor och hittar liknande i de Japanska butikerna...

Kommentarer
Postat av: Caroline Larsson

Haha, fan vad kuuul!

2010-11-01 @ 18:24:34
URL: http://larssoncaroline.devote.se
Postat av: Mamma

Tänk....det har aldrig hänt mig att ngn frågat var jag köpt mina snygga kläder...Men så har jag ju "kanske inte så snygga men väldigt praktiska på jobbet kläder"! ha ha

2010-11-01 @ 19:04:36
Postat av: Josefin

haha, bra tänkt där josefin med snabba svar ;)

2010-11-02 @ 11:17:33
Postat av: Linn

haha shit vad coolt! Jag förstår varför japanen ville ta foto på dig, du är ju born to be a model ;)

2010-11-07 @ 17:05:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0