Patriot eller idiot?

Det är ingen hemlighet att engelskmännen driver med amerikanerna. Engelskmännen kallar amerikanerna för överdrivna, nationalister och patrioter. Hade jag varit 10 år hade jag barnsligt utryckt mig genom att säga: SPEGEL TILLBAKA! För om man vill uppleva överdrift, patriotism och nationalism så kan man ju kika ut genom fönstret om man befinner sig i Storbritannien. I samband med Kate och Wills bröllop imorgon så befinner sig hela London i hysteri. Antikaffärerna har grävt fram gamla tallrikar och bråte från tidigare Royal weddings och satt i skyltfönstren, hus är invirade i flaggor, varje tv kanal sänder nyheter inför bröllopet, skolorna runt om London har arrengerat fest hela dagen, jag har inte sett en enda unge som INTE gått klädd som en prins eller prinsessa idag (obsavera att detta är dagen INNAN bröllopet), flaggorna är slutsålda i butikerna, Grace och Fred kommer hem med skolväskorna proppade med pyssel såsom "wedding invitations" egengjorda kronor och flaggor, hela nationen är ledig. Bäst (eller värst?) är att man kan med dyra pengar köpa tillgång till en tillfällig camping i Clapham common (en park nära mig). Tänk festival stuk fast istället rockstars är underhållningen en storbild skärm med direkt sändning från bröllopet, camping men istället för trasiga tält står där pampiga husvagnar, alkohol men istället för folköl är det champagne i glasen.

Detta är jättekonstigt så därför tycker såklart jag att det är jätteroligt! Jag ska sätta klockan på 7 imorgon, på min lediga dag BARA för att få uppleva stadsfesten. Hela London kommer vibrera (och sluta fungera, får panik av tanken av tunnelbanan imorgon). Ps. hade jag hetat Kate Middleton idag hade jag inte sovit en blund i natt.


Will and Kate. Grace hittade för övrigt en gammal plast ring med en blå sten i en av hennes lådor häromdagen. Hon har vägrat att ta av den sedan dess.


Kommentarer
Postat av: nick the man

it is engelsmännen not engelskmännen...din fjonte

2011-05-03 @ 20:58:33
Postat av: daddy Pugh

Observa nor obsavera

2011-05-03 @ 21:00:59
Postat av: daddy Pugh

engelsmännen not engelskmännen



Observa not obsavera



doppy twat!!

2011-05-03 @ 21:03:35
Postat av: Josefinlp

hahaha, you just cant take that I'm questioning the english ways!

2011-05-04 @ 12:17:37
URL: http://lloydilondon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0