1-2 juli 2011

Mötte upp kära Josefin för att dra oss mot en solig frukost på James street. Strosade runt på Carnaby Street och de mysiga (och gömda) smågatorna där vi hittade ett mysigt fik (ytterst sällsynt med mysiga fik i London, Starbucks dominerar tyvärr). Körde en rejäl runda på House of Fraser där vi fyndade på sommar rean.
Hamnade senare i älskade Clapham där vi började med vin och kvällsmat på All Bar One
Behövde inte gå många meter för att hamna på Underdog senare B@1 och diverse barer. Vi fick en massa nya vänner som vanligt! Mötte även upp en gammal bekant från tidigare utgångar i Clapham med Jenny. Kärt återseende! Lyckades sneaka in på Josefin hotell den natten så vi delade på en 90cm säng. Det hände en massa roliga saker den natten och var så himla lyckat! Skrattar än åt minnerna.
Delar av borgen sägs ska ha stått där sedan brons åldern
Nästa och sista dagen så åkte vi till London Bridge. Eftersom det var lördag och delvis soligt så var matmarknaden Borough market i full blom (inga bilder). Det är ingen hemlighet att jag älskar det stället och likaså gjorde Josefin. Vi köpte god mat som vi åt vid Themsen. Gick sedan längst Queens walk vid vattnet och hamnade i uråldriga Tower Hill. Sedan gick vi ända fram till London bridge och svängde ner till vad de kallar "Little Venice". Inte för att jag varit i Venedig men jag gissar att det ser ut ungefär som det gör där! Jag älskar och önskar att jag bodde på det stället. Mitt i pulserande London, så kommer man till vad som känns som en hamn. Flashiga lägenheter, båtar och mysiga uteserveringar omringar stället. Och för en stund så känns det lite som om man är någon helt annanstans än i just London.
Ses snart igen min vän!

Kommentarer
Postat av: daddy

looks good baby.............soon daddy Pugh is on the scene



keep em clean

2011-07-07 @ 23:41:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0