Crime scen

Jag har tidigare skrivit ett inlägg rörade samma ämne; kriminaliteten i London. Nu har jag blivit med dragen ut på djupt vatten igen. Vid 14.00 tiden i torsdes, efter en natt hos Tove i Twickenham, började jag röra mig hemåt. I sällskap av Tove  så gick vi mot busshållsplatsen vid Toves hus. Max 1 minut hann vi vänta på bussen tills vi kom på att jag glömt lite kläder hemma hos Tove, så vi började traska tillbaka hem. Tvärs över vägen ropar en polis på cykel efter oss och frågar om vi känner till "den blå Fiaten"?. Näe, säger såklart vi, och traskar vidare. Vi hinner svänga runt hörnet tills polisen hunnit ifatt oss och ber att fråga prata med oss lite längre fram. Tydligen så hade 3 män i en blå Fiat åkt förbi oss 4 gånger på den knapp minuten vi hann vänta på bussen. "I dont want to scare you, but they will probably try to rob you". Vi blir varnade och ombedda att gå in i Toves hus och inte gå ut på minst 30 minuter, även att inte gå tillbaka till samma busshållsplats utan gå till en mer civiliserad lite längre fram. Polisen var noga med att påpeka att han inte hade varnat oss om han inte var säker på sin sak, för det sista han ville var att skrämma upp oss i onödan.


Endast 1 dag senare är jag på myskväll hemma hos Linn, då det plötsligt knackar på dörren. Utanför står grannen och berättar att de nyss varit med om ett inbrotts försök och rekomenderar oss att låsa alla våra dörrar. Under fredagskvällen då hela familjen var hemma hade de plötsligt hört bankade på ytterdörren. Utanför hade 5 män stått och försökt att bryta ner dörren. Lyckligtvis kom polisen snabbt nog för att rånarna inte skulle hinna ta sig in, men inte snabbt nog för att hinna fånga dem. Jag fick inte gå hem för Linns värdföräldrar den natten så jag sov där.
Är det inte lite knasigt att acceptera sånt här i ens vardag?

Kommentarer
Postat av: Anonym

USCH!!!! Detta gör mig orolig Josefin.

2011-06-12 @ 09:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0